Szparagi

Szparagi to gatunek bylin, należących do rodziny szparagowatych. Wyróżniamy szparagi białe, zielone i filetowe, które są pędami tego samego gatunku, a ich odmienna barwa wynika z różnego rodzaju uprawy. Szparagi są skarbnicą wielu witamin i składników mineralnych. Ponadto są dietetyczne i mało kaloryczne (100 gram to tylko 18 kalorii). Zawierają kwas foliowy, witaminy C i E oraz beta-karoten, asparaginę, która wspomaga pracę nerek i odpowiada za prawidłowy poziom nawodnienia organizmu. Są bogate w wapń, fosfor i potas oraz glutation, który wzmacnia układ odpornościowy, wspomaga wątrobę w procesie oczyszczania organizmu z toksyn, zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych oraz choroby Alzheimera. Szparagi mają właściwości moczopędne, a zawartość błonnika wpływa na poprawę perystaltyki jelit. Zawarta w szpargach inulina zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Jak widzimy zatem warto jeść szparagi, korzystajmy zatem i wykorzystajmy maksymalnie czas, w którym są one dostępne w sprzedaży, bo sezon trwa krótko, od połowy kwietnia do połowy lipca.

Szparagi

Z pewnością powrócimy do nich w przepisach na naszym blogu 🙂

Zostaw Komentarz

*